Az
egyik legjobb játék, a társasjáték. Nem sok minden kell hozzá, de társ (vagy
társak), egy kis szerencse, némi gondolkodással, az biztos. Társast lehet
venni, de sokkal izgalmasabb készíteni.
A készítés, egy kis segítséggel, akár a történelem tanulást is segíti. Most pl. elkészítettük az i.e. 480 nevű játékunkat, mely, ahogy a címe is utal rá, a thermopülai görög-perzsa háborút idézi.
A készítés, egy kis segítséggel, akár a történelem tanulást is segíti. Most pl. elkészítettük az i.e. 480 nevű játékunkat, mely, ahogy a címe is utal rá, a thermopülai görög-perzsa háborút idézi.
Ketten
játszhatják. A játékban az egyik oldalon a perzsák, a másik oldalon a görögök
sorakoznak fel. Természetesen, a görögök kevesebben vannak. Mindenki csak előre
haladhat, annyit, amennyit a kockával dob. Ha valaki áll már ott, akkor azt
leveheti és a helyére állhat. A perzsák (mint ahogy tényleg volt) hátba
támadhatják a görögöket. Minden játékos egyet ér, de Xerxész és Leonidás, a két
vezér ötöt- ötöt. A játék akkor ér véget, ha valamelyik játékos nem tud lépni.
Ekkor összeszámoljuk a „harcosok” értékét. Aki több pontot szerez, az győz.
Természetesen
a görögök rosszabb pozícióból indulnak, és kisebb az esélyük a győzelemre, de
még mindig több, mint i.e. 480-ban, a valóságban volt. Ezért az ügyesebb
játékos legyen a görög.
Mit
tanulnak meg játék közben a gyerekek? A Thermopülai szoros és a két vezér nevét, hogy mikor volt, és hogy
miért vesztettek, hősiességük ellenére, a görögök.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése