Egy
órát nehéz felnőttnek is végig ülni, hát még egy egészséges gyerekeknek. Bár
most a testekkel fogunk tevékenykedni, vizsgálódni, azt is bemutatom, hogy pihenünk óra közben. Önmagában, hogy néha a bábok
adnak feladatot, vagy beszélgetnek, az is a lazítást szolgálja, de az igazi
mozgás, az más. Igen, néha fel kell állni, néha le kell guggolni, vagy akár
kicsit bohóckodni. Erre azt az egyszerű megoldást találtam, hogy kis kártyákat
rakok a képernyő elé, amin vonalka emberkék mutatják, mit és hányszor kell
megcsinálni.
Néha, nevetésbe fullad az akció – pl. amikor a lábunkkal a
fülünket kell megérinteni – de utána könnyebben lehet elviselni a szorzótáblát. Merthogy azt mindennap gyakorolni
kell.
Aztán elővesszük a GEOMETRIA táskát, és hol egy kockát, hol egy téglatestet
vizsgálgatunk, a szokásos módon. Hány oldala, hány éle, hány sarka van.
Egymáshoz viszonyítva mekkorák.
Aztán szétvágjuk, és megint megvizsgáljuk,
ugyanazok a szempontok szerint. Csakhogy ez már nem test, hanem síklap. Méghozzá
egy nagy síklap, mely 6 téglalapból, illetve ha kocka, akkor 6 négyzetből áll.
A
témát egy geometriai puzzle-vel
zárjuk. Kis táblánkra táblagyurmával felragasztottam a szétvagdosott képeket, de
e-mailben el is küldtem. (Ezt persze otthon ki kellett nyomtatni és szét
kellett vágni) Így közösen, vagyis Lilla utasításra kiraktam a jó megoldást. A
testek nevei és hálójuk láthatóak a képen.
Aztán megint szorzásgyakorlás, mert a
másodikos matematikának ez a legfontosabb része. Először csak szóban, majd ezt követően
hogy ne legyen állandóan ugyanaz, dobókockával csináljuk. Egyszerre két kockát
dob el a gyermek, és kettő szorzatát kell megmondani.
Végül, elkészítjük a tanító néni által
adott házi feladatot.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése