Játék matekórán?


Egy kis pihi! 

Egy órát nehéz felnőttnek is végig ülni, hát még egy egészséges gyerekeknek. Bár most a testekkel fogunk tevékenykedni, vizsgálódni, azt is bemutatom, hogy pihenünk óra közben. Önmagában, hogy néha a bábok adnak feladatot, vagy beszélgetnek, az is a lazítást szolgálja, de az igazi mozgás, az más. Igen, néha fel kell állni, néha le kell guggolni, vagy akár kicsit bohóckodni. Erre azt az egyszerű megoldást találtam, hogy kis kártyákat rakok a képernyő elé, amin vonalka emberkék mutatják, mit és hányszor kell megcsinálni.
Néha, nevetésbe fullad az akció – pl. amikor a lábunkkal a fülünket kell megérinteni – de utána könnyebben lehet elviselni a szorzótáblát. Merthogy azt mindennap gyakorolni kell. 
Aztán elővesszük a GEOMETRIA táskát, és hol egy kockát, hol egy téglatestet vizsgálgatunk, a szokásos módon. Hány oldala, hány éle, hány sarka van. Egymáshoz viszonyítva mekkorák.
Aztán szétvágjuk, és megint megvizsgáljuk, ugyanazok a szempontok szerint. Csakhogy ez már nem test, hanem síklap. Méghozzá egy nagy síklap, mely 6 téglalapból, illetve ha kocka, akkor 6 négyzetből áll.

 A témát egy geometriai puzzle-vel zárjuk. Kis táblánkra táblagyurmával felragasztottam a szétvagdosott képeket, de e-mailben el is küldtem. (Ezt persze otthon ki kellett nyomtatni és szét kellett vágni) Így közösen, vagyis Lilla utasításra kiraktam a jó megoldást. A testek nevei és hálójuk láthatóak a képen. 
  

Aztán megint szorzásgyakorlás, mert a másodikos matematikának ez a legfontosabb része. Először csak szóban, majd ezt követően hogy ne legyen állandóan ugyanaz, dobókockával csináljuk. Egyszerre két kockát dob el a gyermek, és kettő szorzatát kell megmondani.
Végül, elkészítjük a tanító néni által adott házi feladatot.

Megjegyzések