Környezetismeret 1-2. osztály

 Tavasz. 


 
„Tavasz van, tavasz van, de jó …” Viszont megint nincs iskola. Ezért megint kicsit ráállok a legfontosabbra, és a magyarra, matekra, környezetismeretre koncentrálok. Nem mintha az ének, tesi, technika nem lenne fontos, de ezek könnyebben pótolhatok. Főleg, ha hagyják rohangálni, játszani a gyermeket.

Ezúttal az elsős és másodikos környezetismerethez szeretnék egy morzsányit hozzátenni. Alsóban az évszakok – különböző szinten – sokszor, sokféleképpen előjönnek. Összességében azonban elmondható, hogy az időjárást, a fákat, a virágokat, a madarakat, az évszakra jellemző munkátokat és az ünnepeket figyelik meg és vizsgálják. 


A mostani egy képes játék. Kétféleképpen használhatók az összegyűjtött fogalmak és képek.

1. Adott egyszer a négyzetrácsos lap, tavaszra jellemző szavakkal, kifejezésekkel. Aztán egy másik, képekkel. Ha a képeket szétvagdossuk, a gyermekeknek a feladata, hogy a megfelelő képet, a megfelelő szövegre rakja. Pl. a gólya képét a gólya szóra, vagy az ibolya képét az ibolyára.


Íme a kis képek, amik szétvághatók, és vagy a szavakra rakhatók, vagy a háromrészes papírcsíkokra kerülhetnek. 

2. Kivágjuk a képeket, és egy három részre hajtható lapra ragasztjuk. A lap felső oldalán fa, virág, madár, a lap másik felén hónap neve, üres, ünnepek vannak. Az alsó, középső (mely üres) négyzetet (oldalt) ragasztjuk rá a tavaszos lapra. 






                                         





Megjegyzések