Fák

Társasjáték.


Persze megint olyan játék, ami egyben tanulás is. Egymás mellé raktam egy -két jellemzőt (közel se mindent): fa alakja, levele, termése, haszna, és egy hozzá tartozó állat.

A leggyakoribb fákat választottam. A levele, a termése az egyértelmű. A haszna és a rá jellemző állat már nem annyira. Majdnem minden fának hasznosítják a törzsét, majdnem mindegyikből készülhet bútor (de én csak a tölgyfához írtam, mert a tölgyfabútor a legjobb, legtartósabb), mint ahogy papírt is sok fából készítenek. Hasonló a helyzet a méhecskével, én az akáchoz írtam, pedig írhattam volna pl. a hárshoz is. Az egy fa, egy állat párosítás is kicsit erőltetett, hiszen a madárkák, majd minden fára rászállnak, mint ahogy pillangók is, de a mókus sem válogatós. Hogy mégis el lehessen igazodni, készítettem egy táblázatot. 

A játékhoz tartozik 60 kártya, és mindegyik sarkán ott egy kezdőbetű: pl. tölgyfa =T, hársfa =H. Tekintve, hogy van azonos kezdőbetűs fa is, náluk az első két betű látható: pl. fűzfa, fenyő =Fű, Fe, vagy nyárfa, nyírfa = Nyá, Nyi. 

A játszó felület egy 30 x 30 cm-es lap, mely a közepétől számítva 5 négyzet. Az  1-be beírtam: FÁK, a 2-ben a fa neve van, a 3-ba a levele és a fa képe, a 5-be a termése, egy állat neve, és a haszna kerül,  az ötödik pedig az a hely, ahol a bábuk lépegetnek.  

A négyzet négy részre van osztva, ami négy színnel van jelölöve: piros, sárga, kék és zöld. Minden szín további három részre van osztva: pl. zöld, világoszöld és sötétzöld. Így tudtam 12 fát, és annak jellemzőit megjeleníteni. 

Négy bábú kell: piros, kék, zöld sárga, és egy hagyományos hatoldalú dobókocka.

Játékszabály:

  • Ketten, vagy négyen játszhatják.
  • Mindegyik játékos választ egy színt.
  • A piros rááll egy piros, a kék egy kék, a zöld egy zöld, a sárga egy sárga négyzetre, a legkülső soron.
  • Felváltva dobnak, annyit lépnek, amennyit  kocka mutat.
  • Ha valaki a saját színére lép, kirakhat a saját mezőjébe egy kártyát.
  • Ha nem a saját színére lépett, marad a helyén.
  • A cél, hogy mindenki feltöltse a saját színű mezőit, a megfelelő kis kártyákkal.
  • Az győz, akinek ez előbb sikerül.  

De, mint mindig, vesztese nincs a játéknak, mert valami tudás akarva, akaratlanul, mindenkire ragad.  

 

Megjegyzések