Eszközidő Odüsszeia

Eszközidőutazás, társasjáték.

A furcsa cím, "Eszközidő Odüsszeia" egy olyan név, amely azt sugallja, hogy a játék során a résztvevők egy kalandos utazásra indulnak az időben, ahol felfedezik a régi eszközöket és azok modern megfelelőit, megértve a technológia és az életmód fejlődését. Feltételezve, hogy játék közben a játékosok beszélgetnek a látott eszközökről, fejlődésükről és használatukról.

Eredendően  az Odüsszeia története szerint Odüsszeusz, Ithaka királya, visszatérésekor hosszú és veszélyekkel teli utazást tett. A neve szorosan kapcsolódik egy legendás történethez, miközben a mai kor emberének már átvitt értelemeben a név a hányódást, a bolyongást jelenti. Mint ahogy a mi játékosaink is bolyonganak az időben az eszközök sokasága, időbelisége között.

Adhattam volna az „Ősi kezek, modern eszközök" nevet is, hisz régen minden kézzel történt (az eszközök készítése és a használatuk), ma meg minden géppel, számítógéppel.

De térjünk a lényegre! Miről is szól valójában ez a játék? A régi, ház körüli és háztartásbeli eszközökről, illetve annak fejlődédéről. Az egész onnan indult, hogy a másodikos unokám a robotfűnyírón nem csodálkozott, de nem tudta, mi az a sarló. Ezért rákérdeztem még 1-2 dologra, majd én is megnéztem a neten. Bizony a sajtárt én sem tudtam. Úgy gondoltam, tennem kell valamit, méghozzá játékosan.  Összeszedtem 1-2 eszközt, képpel, szöveggel. Íme:

Hát, ez a játék született!

Miből áll?

  • Egy kisméretű tortadoboz,
  • ebbe ragasztottam a játék lapot,
  • régi és új eszközökről kép,
  • 1 dobókocka,
  • 4 báb, ami most közönséges kavics, befestve.


Játékszabály:

  • 2,3,vagy 4 játékos játszhatja.
  • A kis képeket egyenlő mennyiségben kiosztjuk a játékosok között.
  • Nincs start és cél, de célszerű az „1”-nél kezdeni, és körbe járni, amíg a játék tart.
  • A játékosok felváltva dobnak, és annyit lépnek, amennyit a kocka mutat.
  • Ha olyan számra lép, amilyen számú kártyája van, akkor kirakja.
  • Ha régi eszköz, akkor a „R” négyzetbe, ha modern, új eszköze van, akkor az „Ú” négyzetre teszi a kártyáját.

Az győz, akinek először elfogy, illetve le tudja tenni a nála lévő összes eszköz képét.

Érdemes az eszközök neveit többször megemlíteni, és a hozzáírt ismertetőt elolvasni. A számok segítenek.  


 

 

Megjegyzések