játékos matematika

Lépegető, játék negatív és pozitív számok gyakorlásához

Már egy 5-6 évesnél felmerülhet a kérdés, hogy mi van akkor, ha van 5 forintom, de 6 forintos csokit akarok venni. Egy másik gyakorlati példa: Itt bent 22 C fok van, ott kint pedig 0, vagy -2. Mi az a -2? Ennek a bemutatására készítettem egy egyszerű játékot, melyet még egy másodikos is használhat. A pozitív és negatív számok számegyenesen való bemutatása nem új dolog. Én csak képszerűségében, játékosságában újítottam egy kicsit. A gyerekek mindig szívesebben nyúlnak olyan dologhoz, ami színes, látványos, mozgatható. 


Tört és sorozat

Általában a kettőnek semmi köze egymáshoz, az én játékomban a kettő mégis eggyé lesz. Se törtet, se sorozatot nem kívánok vele tanítani, ez csupán egy olyan játék, amely a sorozatkészítés szabályaira épít. A mássága abban áll, hogy nem síkidomokat, nem színeket, nem számokat rakunk valamilyen szabály szerint sorba, hanem törteket: negyedeket, hatodokat, nyolcadokat, stb. Így egyrészt gyakorolja sorba-rendezést, másrészt látja és megnevezi a különböző törteket. Pl: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4, vagy 1/10, 2/10, 3/10 stb.

Pillangók és törtek (3 .rész)

Nem terveztem, hogy a törtes témát folytatom, de olyan sok visszajelzést kaptam, hogy muszáj valami írnom rá. Annál is inkább, mert sok nagyon jó javaslatot kaptam, amiről azt feltételezem, hogy sokan tudnák hasznosítani. Pl: A lepkék csak kétszínűek legyenek, még pedig úgy, hogy a kettő egymást egy egészre egészítik ki (1/3 és 2/3). Az egyik szín mindig a beszínezett részt a másik szín a nem beszínezett részt mutatja.

Pillangók és törtek (1.rész)

A cím első hallásra talán furcsa, de ha valaki végig követi a mondandómat, meg fogja érteni. A „Pillangó módszerről” (amit a cikk második részében fogok bemutatni) jutott eszembe, hogy olyan játékot készítek kisgyerekeknek, amellyel a törtekkel ismerkedhetnek és pillangó a főszereplője.

A játék lényege, hogy minden pillangó azt a virágot keresi, arra száll rá, amelyik legjobban illik hozzá. 

Képességfejlesztő játék, a SZÁdoki

Mint ahogy az „Új képességfejlesztő játék, a BEdoki” cikkemben már jeleztem, a …doki névvel képességfejlesztő játéksorozatot indítottam. A sorozat második játéka a SZÁdoki, ahol a számok a főszereplők és a matematika lett megcélozva, no meg persze a 6-8 évesek.

A játék lényege, hogy kártyákon műveletek találhatók, de mindegyik hiányos. 

Miki-matek

Közeledik a Télapó ünnepe. Mi lenne, ha nem csak csokival, cukorkával készülnénk rá? Gondoltam, teszek egy kísérletet. Elkészítem a Matek-Mikit, ami alapvetően egy színezést és számolást igénylő Mikulás kép, aztán majd beszámolok arról, hogy sikere volt-e. A feladat lényege, hogy ki kell számítani az összeadást vagy kivonást és amennyi az eredmény, annyi négyzetet kell beszínezni. 

Várépítő

Lépten-nyomon találkozik egy gyermek síkidomokkal. Nem árt, ha tudja a rendes nevüket (egy négyzet nem azonos a kockával). Hogyan tanulja meg legkönnyebben? Játék közben. A Várépítő- ben, ami tulajdonképpen egy kirakós játék, találkozik a háromszög, négyszög, ötszög stb. formájával és nevével, közben amíg rakja, ügyesedik a keze (ami kell az íráshoz), és fejlődik az esztétikai érzéke (ami mindenhez kell). 

Subscribe to RSS - játékos matematika